مدلسازی پستی و بلندی و توپوگرافی در Sketchup
1-برای مدلسازی توپوگرافی ابتدا نوار ابزار Location را که مربوط به خود اسکچاپ هست رو
از منوی view قسمت Toolbars انتخاب میکنیم.
و سپس با انتخاب گزینه Add Location قسمت مورد نطر را انتخاب میکنیم.
2-سپس بعد از انتخاب قسمت مورد نظر از پنجره ی Select Region گزینه ی Digital Glob را انتخاب میکنیم
و گزینه Import رو میزنیم تا قسمت انتخابی وارد محیط اسیکجاپ شود.
3-بعد از وارد شدن قسمت مورد نظر به محیط اسکچاپ از نوار ابزار Location قسمت Toggle Terrain را انتخاب تا دقیقا پستی و بلندی ها و اختلاف ارتفاع مشخص شود
فقط توجه داشته باشید که حتما بعد از این مراحل ابتدا نقشه را انتخاب کرده و کلیک سمت راست موس را فشار میدهیم
و گزینه ی unlock را انتخاب میکنیم تا نفشه از حالت قفل برای ما خارج شود.
4-سپس با استفاده از گزینه ی Joint push pull گزینه Vector push pull را انتخاب میکنیم(دقت کنید که حتما گزینه ی Shape on a Plane فعال باشد)
و تا کمترین ارتفاع Push Pull را انجام میدهیم.
5-حال با استفاده از پلاگین Slicer ابتدا محورZ را انتخاب میکنیم و با تعریف یک ضخامت و فاصله بین ضخامت ها
حجم ایجاد شده را برش میدهیم تا به صورت توپوگرافی برای ما ایجاد شود.
نکته:برای استفاده از پلاگین Slicer حتما باید حجم ما سالید باشه و فایل سیو باشه.
برای تهیه پکیج اموزشی اسکچاپ دیزاین همین حالا اقدام کنید.