[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
✔️ نحوه ترسیم به سبک پارامتریک در نرم افزار 3 دی مکس 3DsMax
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]معماری پارامتریک یک پروسه ی بر پایه تفکر الگوریتمیک می باشد که یک سری پارامتر و قوانین همراه یکدیگر روابط بین هدف طراحی و نتیجه طراحی را تعریف و روشن می کنند. طراحی الگوریتمیک و تکرار شونده در حال تبدیل شدن به یکی از گرایش های محبوب در حرفه معماری می باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5681″ img_size=”large” alignment=”center” onclick=”link_image” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
در این مطلب، میخوایم نحوه مدلسازی صندلی به سبک پارامتریک رو در تری دی مکس آموزش ببینیم.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5694″ img_size=”large” alignment=”center” onclick=”link_image” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]برای مدلسازی به روش پارامتریک parametric، ابتدا در یکی از نماهای 3دی مکس طبق سایز مد نظرمون برای صندلی، یک محدوده ترسیم میکنیم.
در نمای left یه rectangle دیگه کشیده، اسنپ رو خاموش کرده و به Edit Spline تبدیل می کنیم،
سپس چندتا ورتکس vertex به مستطیلمون اضافه میکنیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5699″ img_size=”large” alignment=”center” onclick=”link_image” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text text_larger=”no”]در اینجا ورتکس ها یا نقاط رو انتخاب کرده، کلیک راست کرده و نقاط رو به Bezier تبدیل میکنیم که کِرو بشن.
جهت ادامه آموزش میتونین ویدیو آموزشی زیر رو که توسط مجموعه دکتر سی جی و با تدریس مهندس محمد افشارزاده منتشر شده رو مشاهده کنین.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]