نحوه ترسیم به سبک پارامتریک در نرم افزار 3 دی مکس 3DsMax
معماری پارامتریک یک پروسه ی بر پایه تفکر الگوریتمیک می باشد که یک سری پارامتر و قوانین همراه یکدیگر روابط بین هدف طراحی و نتیجه طراحی را تعریف و روشن می کنند. طراحی الگوریتمیک و تکرار شونده در حال تبدیل شدن به یکی از گرایش های محبوب در حرفه معماری می باشد.
در این مطلب، میخوایم نحوه مدلسازی صندلی به سبک پارامتریک رو در تری دی مکس آموزش ببینیم
برای مدلسازی به روش پارامتریک parametric، ابتدا در یکی از نماهای 3دی مکس طبق سایز مد نظرمون برای صندلی، یک محدوده ترسیم میکنیم.
در نمای left یه rectangle دیگه کشیده، اسنپ رو خاموش کرده و به Edit Spline تبدیل می کنیم،
سپس چندتا ورتکس vertex به مستطیلمون اضافه میکنیم.
در اینجا ورتکس ها یا نقاط رو انتخاب کرده، کلیک راست کرده و نقاط رو به Bezier تبدیل میکنیم که کِرو بشن.
جهت ادامه آموزش میتونین ویدیو آموزشی زیر رو که توسط مجموعه دکتر سی جی و با تدریس مهندس محمد افشارزاده منتشر شده رو مشاهده کنین.