ساخت متریال پارکت در V-Ray

- وارد قسمت Asset Editor می شویم و وارد قسمت Create Asset می شویم.
- گزینه Material و Generic را انتخاب می کنیم.
- وارد تنظیمات Generic می شویم.
- از قسمت Diffuse، گزینه Bitmap را انتخاب و متریال را به آن نسبت می دهیم.
- حالت متریال را روی حالت Floor می گذاریم.
- از قسمت Reflection گزینه Reflection Color را انتخاب می کنیم و به متریال نسبت می دهیم.
- وارد Bump می شویم و Mode/ Map و سپس Bitmap را انتخاب می کنیم و به متریال نسبت می دهیم.
- سپس از قسمت Amount مجددا Bitmap را انتخاب می کنیم و متریال را نسبت می دهیم.
- سپس Displacement را انتخاب و فعال می کنیم و Bitmap را نسبت می دهیم.
- بعد از انجام تمام این مراحل، متریال ساخته شده، در Material قابل مشاهده است.
- نکته:از طریق Default Tray/ Material/ Select/ Edit/ Texture می توانیم سایز، شفافیت و رنگ متریال را تغییر بدهیم.

