آموزش متریال سازی در V-Ray | متریال پارکت

وبلاگ > آموزش‌های رایگان > آموزش اسکچاپ > آموزش متریال سازی در V-Ray | متریال پارکت

آنچه در این مطلب میخوانید:

آموزش متریال سازی در V-Ray | متریال پارکت

 ساخت متریال  پارکت در V-Ray

آموزش متریال سازی در V-Ray | متریال پارکت
آموزش متریال سازی در V-Ray | متریال پارکت
  1. وارد قسمت Asset Editor می شویم و وارد قسمت Create Asset می شویم.
  2. گزینه Material و Generic را انتخاب می کنیم.
  3. وارد تنظیمات Generic  می شویم.
  4. از قسمت Diffuse، گزینه Bitmap را انتخاب و متریال را به آن نسبت می دهیم.
  5. حالت متریال را روی حالت Floor می گذاریم.
  6. از قسمت Reflection گزینه Reflection Color را انتخاب می کنیم و به متریال نسبت می دهیم.
  7. وارد Bump می شویم و Mode/ Map و سپس Bitmap را انتخاب می کنیم و به متریال نسبت می دهیم.
  8. سپس از قسمت Amount مجددا Bitmap را انتخاب می کنیم و متریال را نسبت می دهیم.
  9. سپس Displacement را انتخاب و فعال می کنیم و Bitmap را نسبت می دهیم.
  10. بعد از انجام تمام این مراحل، متریال ساخته شده، در Material قابل مشاهده است.
  11. نکته:‌از طریق Default Tray/ Material/ Select/ Edit/ Texture می توانیم سایز، شفافیت و رنگ متریال را تغییر بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked *